Definitii

Ne-am creionat termeni si definitii proprii de utilizat pentru desfășurarea activitatii în vederea constientizării si întelegerii cât mai aprofundate a misiunii si viziunii companiei.

MISIUNE
Misiunea departamentului, care exprimă esența activității acestuia și caracterul definitoriu de prestator de top (răspunde la întrebarea: ”De ce ar trebui să lucrați cu noi?”)



OBIECTIV
Obiectivul specialistului, care exprimă scopul principal și direcția activității acestuia, completând misiunea departamentului (răspunde la întrebarea: ”De ce îți vei dori să lucrezi din nou cu noi?”)



IDEEA
Nu muncim tot timpul. A gândi nu reprezintă o muncă. Faptul că te gândești în timpul tău liber la aspecte legate de mangementul tău nu înseamnă muncă. „Verba volant, scripta manent” – notează-ți idei (sau frânturi de idei) într-un carnețel sau în telefon, ce pot să apară pe tot parcursul zilei sau nopții pentru a le putea avea la dispoziție oricând. Scrisul este cel ce rămâne un punct de reper în vălmășagul întâmplărilor – dacă nu le notezi, s-ar putea să îți uiți ideile;



CUNOAȘTEREA
Atunci când nu știi că nu știi, e foarte dificil să ajungi să știi. Începutul științei este înțelegerea neștiinței. Abia când începi să înțelegi că nu știi, și când înțelegi ce nu știi, poți începe să acumulezi. După ce afli și devii știutor, începi să contrazici și să te opui interlocutorilor, pentru a demonstra că și tu știi. Doar dacă vei începe să asculți și să nu mai contrazici, poți acumula noi informații. Vine o vreme când după multă ascultare te înțelepțești și poți împărți și altora din știința ta. Acesta e momentul mentoratului. Dacă începi din nou să taci, poți ajunge să te înțelegi pe tine. Uneori, prin înțelegerea sinelui poți găsi scânteia geniului în tine și învățând să îi întreții arderea ajungi să creezi valori;



PROIECT
Proiect (variante de definiții): – un ansamblu de acțiuni bine stabilite a căror succesiune conduce la îndeplinirea unui obiectiv; este un proces integrator care implică resurse umane, resurse materiale și resurse financiare și se desfășoară într-un anumit context spațio-temporal; proiectul implică o capacitate de a concepe politici, sisteme și proceduri și de a le implementa; ansamblul pieselor scrise și desenate; – reprezintă documentația aferentă investiției și cuprinde: obiective, buget, planificare, indicații de specialitate și este punctul de plecare pentru managerul de proiect. Scopul fiecărui proiect este atingerea obiectivelor. Obiectivele, de regulă se nasc dintr-un contract sau o decizie; – este un efort organizat cu caracter temporar sau ciclic, netestat anterior de inițiator, ce presupune asumarea unui risc, mobilizarea unor resurse umane, a unui buget și o planificare a activităților în vederea atingerii unui scop predefinit;



MANAGEMENTUL PROIECTELOR
Managementul proiectelor este știința planificării, a extragerii necesarului de resurse din contextul unui obiectiv, identificarea lor, planificarea pașilor necesari, utilizarea judicioasă a resurselor identificate și obținute, monitorizarea și atingerea milestone-urilor definite în cadrul pașilor, identificarea riscurilor, diminuarea riscurilor sau înlăturarea riscurilor și predarea efectivă a obiectului proiectului;